Polska

Gigantyczne zainteresowanie rowerami wciąż trwa

fot. Pixabay

Nie spada zainteresowanie rowerami. Sprzedaż, względem analogicznego okresu w poprzednim roku wzrosła aż o 124%. Nic zatem dziwnego, że producenci mają problem z odpowiednim zaopatrywaniem sklepów

Pomimo mroźnych dni, coraz częściej na ulicach możemy zobaczyć aktywnych rowerzystów. Jak pokazały wyniki badania wykonanego na zlecenie Centrum Rowerowego, aż 46,4% z nas nie chowa swojego jednośladu na zimę. To oznacza, że właściwie co drugi Polak korzysta z rowerów niezależnie od pory roku.

“Rowery na stałe wpisały się w codziennie życie Polaków. Z roku na rok widzimy ich rosnącą popularność także zimą. Sprzedaż rowerów w Centrum Rowerowym w I kwartale 2020 wzrosła aż o 124% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. To pokazuje nam, jaka rewolucja nastąpiła w podejściu Polaków do rowerów i zimowego uprawiania sportów” – podkreśla Jacek Zieziulewicz, Dyrektor Handlowy w Dadelo S.A., do której należy sklep centrumrowerowe.pl.

“Choć jazda rowerem zimą może wydawać się wyczynem ekstremalnym, to dzięki odpowiedniemu przygotowaniu można bezpiecznie oddawać się pasji i korzystać z jej uroków” – dodał.

Decydując się na aktywność zimą, powinniśmy dokładnie przeanalizować warunki pogodowe i swoje umiejętności. Przede wszystkim wszelkie manewry musimy wykonywać z o wiele mniejszą prędkością niż w ciepłych miesiącach. Niezwykle ważne jest także zachowanie szczególnej ostrożności, przygotowanie swojego sprzętu i dobór odpowiedniego ubrania. Jak podaje Centrum Rowerowe, największą popularnością cieszyły się rowery miejskie.

W pierwszym kwartale 2020 r. zanotowały wyniki sprzedaży o 300% większe niż w sezonie zimowym w 2019 roku. Coraz większą popularnością cieszą się także rowery trekkingowe, których wzrost wyniósł ponad 185%. W badaniu przeprowadzonym we współpracy z SW Research poproszono uczestników o wskazanie dwóch najważniejszych powodów zimowej aktywności. Prawie połowa ankietowanych (48,8%) uznała, że motywacją do jazdy rowerem zimą jest chęć uprawiania sportu oraz dbanie o zdrowie i odporność.

Ponad 30% uważa, że to coraz cieplejsze zimy oraz atrakcyjna oferta sprzętu, ale również akcesoriów zachęca do aktywności na zewnątrz. Pogoda jest ważnym czynnikiem dla osób powyżej 35. roku życia, a dostępność produktów dla młodszych w wieku 25-34 lat. Jest to także, bez względu na porę roku, rozwiązanie przyjazne środowisku. Ten aspekt został uznany za ważny przez 20% uczestników ankiety. Duży wpływ na podejście Polaków do zimowych aktywności miała także pandemia. Prawie co trzecia osoba wskazała, że zwiększona aktywność rowerzystów spowodowana jest względami bezpieczeństwa i niechęcią do korzystania z komunikacji miejskiej.

Pomimo rosnącej popularności jazdy rowerami zimą, wielu Polaków szuka także innych rozwiązań na kontynuowanie swojej pasji, gdy pogoda nie dopisuje. Badania pokazały, że ponad połowa Polaków w chłodne i mroźne dni woli uprawiać sport w zamkniętym pomieszczeniu. Na takie ćwiczenia decydują się częściej kobiety (57,7%) niż mężczyźni (38,2%). Analogicznie to panowie zazwyczaj wybierają aktywności na zewnątrz. W trakcie badania 16,4% respondentów odpowiedziało, że nie uprawia żadnego sportu niezależnie od pory roku.

Popularne

To Top