Bez kategorii

Tour de Pologne odwiedzi wschodnią Polskę. Jak mogą wyglądać nowe etapy? [Nasze propozycje]

Tour de Pologne
Tour de Pologne / fot. Szymon Gruchalski

Czesław Lang poinformował, że rozmawia z marszałkami województw Podkarpackiego i Lubelskiego na temat organizacji na ich terenie etapów Tour de Pologne 2021. Puśćmy wodze fantazji i zastanówmy się, jak mogłyby wyglądać hipotetyczne, dwa nowe odcinki.

Oczywiście na wstępie zaznaczyć trzeba, że nie posiadamy żadnych informacji czy poszlak wskazujących na to, jak mogłaby wyglądać trasa nowych etapów. Ich przedstawienie to wyłącznie forma zabawy i pokazania, że stanowić one mogą duże urozmaicenie zmagań. Oto nasze propozycje.

Założyliśmy przy tym, że każde z województw będzie mieć “swój” etap – nie mamy pewności, czy tak może być w istocie.

Podkarpacie: Polańczyk – Zapora Solina (224 km, 3500 metrów przewyższenia)

Po starcie z Polańczyka peleton wjeżdża na Małą Pętlę Bieszczadzką i pokonuje dwa jej okrążenia. Na drugim zjeżdża z rundy w kierunku Ustrzyk Dolnych i w nich skręca na wschód, w stronę zapory w Solinie. Profil odcinka przypomina ardeńskie klasyki: niemal kompletnie pozbawiony jest płaskiego terenu, a w końcowej części zawiera kilka “zaproszeń” do ataków: podjazd w Ustjanowej (1,5 km, 5,2%) czy ulokowane tuż przed dojazdem do zapory krótkie, lecz sztywne “hopki”.

Finisz też nie byłby zabawą – ostatni kilometr miałby średnie nachylenie 5,4%. Po odpowiednim wymęczeniu przejechanym dystansem z pewnością byłby areną pasjonującej batalii o zwycięstwo.

Lubelszczyzna: Zamość – Lublin (192 km, 1500 metrów przewyższenia

Etap na Lubelszczyźnie postanowiliśmy zacząć w Zamościu, na terenie historycznej twierdzy. Z niego peleton ruszy na południe i zacznie pokonywać krótkie, wymęczające podjazdy. Będzie się z nimi mierzyć aż przez kolejnych 160 kilometrów, po których nastąpi prowadzący lekko w dół dojazd do Lublina. W naszej propozycji odcinek kończy liczący 600 metrów podjazd w okolice zamku o średnim nachyleniu 3,3%. Możliwe jest (a nawet – o wiele łatwiejsze) poprowadzenie klasycznego, krótkiego finiszu.

Duża liczba podjazdów i zjazdów sprawiałaby, że kontrolowanie wydarzeń na trasie może być trudne, a etap jest wręcz idealnie skrojony pod ucieczkę.

źr. ridewithgps.com
źr. ridewithgps.com

Popularne

To Top