Świat

CCC nie porzuci kolarstwa całkowicie

Firma CCC po zakończeniu sezonu 2020 nie porzuci całkowicie wspierania kolarstwa. Choć nie będzie już sponsorem tytularnym ekipy World Tour, pozostanie z formacją rozwojową, znaną obecnie jako CCC Development Team.

Problemy finansowe polskiego producenta obuwia sprawiły, że ten poważnie rozważał całkowite wycofanie się ze sponsoringu sportowego. Sygnałem, że w istocie może podjąć taki krok był poniedziałkowy, oficjalny komunikat o rezygnacji z roli sponsora tytularnego CCC Team po zakończeniu sezonu 2020.

“CCC nie będzie dalej naszym tytularnym sponsorem i trwają aktywne poszukiwania nowego. Znajdujemy się w niezwykłym momencie ale wierzę, że będą firmy, które zechcą inwestować w kolarstwo, zwłaszcza mając na uwadze wzrost zainteresowania jazdą na rowerach w ostatnim czasie” – mówił szefujący formacji World Tour Jim Ochowicz w oficjalnym komunikacie.

Jak dowiedział się Andrzej Grabowski z “Polskiego Radia”, podobny los czeka także kobiecą grupę najwyższego szczebla, funkcjonującą obecnie jako CCC-Liv. Także i ona szukać będzie musiała nowego sponsora tytularnego. Co ważne – firma Dariusza Miłka nie porzuci jednak kolarstwa całkowicie.

“CCC od przyszłego roku nie będzie już tytularnym sponsorem drużyny CCC-Liv. Pozostaje za to z CCC Development Team i Akademią Copernicus” – przekazała rzecznik firmy w rozmowie z dziennikarzem.

Roczny budżet worldtourowego CCC Team oscylujew granicach 20 milionów euro. Polska firma “dorzucała” do niego około połowę tej kwoty.

To Top