Polska

Rafał Majka: “Przykro mi, że moja rodzina czytając nagłówki w polskich mediach nie mogła spokojnie zasnąć”

Rafał Majka
Rafał Majka / fot. Veloimages

Rafał Majka za pośrednictwem swoich kanałów społecznościowych wydał oświadczenie na temat zamieszania związanego z przerwaniem UAE Tour. Kolarz BORA-hansgrohe odniósł się również do postawy mediów, a przede wszystkim – TVP Sport, która powiązała zamieszanie z koronawirusem bezpośrednio z jego osobą.

Przypomnijmy: wyścig, w którym Majka zajmował piąte miejsce został przerwany, a następnie odwołany nocą z czwartku na piątek polskiego czasu. Powodem było podejrzenie wystąpienia koronawirusa u dwóch osób związanych z imprezą. Wszyscy bezpośrednio w nią zaangażowani – kolarze, obsługa i media – zostali zamknięci w hotelach i przebadani. Zamieszanie zakończyło się dopiero w niedzielę rano.

“Ostatnie 48 godzin było dla wszystkich kolarzy i członków ekip niełatwym doświadczeniem (…) Poddano nas badaniu w środku nocy i uwierzcie, że to nic miłego, a każdy z nas przeżywał tę sytuację na swój sposób” – napisał Majka, który zaznaczył również wyraźnie, że “nie jest zarażony koronawirusem”.

Jednocześnie zawodnik BORA-hansgrohe odniósł się do postawy mediów nad Wisłą. “Przykro mi, że moja rodzina czytając nagłówki w polskich mediach nie mogła spokojnie zasnąć. Szczególnie przykry dla mnie nagłówek umieszczono na stronie internetowej TVP Sport” – dodał. Ów feralny nagłówek zmieniony został po kilku godzinach, po interwencji m.in. Adama Probosza i szefa polskiego fanklubu Bory – Szymona Koniecznego.

AKTUALIZACJA:

Tuż po godzinie 13:00 w niedzielę redakcja TVP Sport wystosowała za pośrednictwem swojej strony internetowej oficjalne przeprosiny, podpisane przez szefa, Marka Szkolnikowskiego. “Tytuł artykułu na naszej stronie internetowej, który Pana dotyczył, nigdy nie powinien się pojawić. Zdajemy sobie sprawę, że tak niefortunne sformułowanie mogło dotknąć Pana bliskich. Dlatego prosimy o przyjęcie naszych najszczerszych przeprosin” – czytamy. Pełna treść dostępna jest TUTAJ.

To Top