Świat

Fragment podjazdu na Mont Ventoux na trasie Tour de La Provence 2020

Mont Ventoux
Mont Ventoux / fot. Slow Provence

Ikoniczny dla Tour de France podjazd – Mont Ventoux – (a przynajmniej jego fragment) pojawi się na trasie odbywającego się w lutym wyścigu Tour de La Provence (2.1). Peleton nie wjedzie jednak na szczyt, a finiszować będzie 500 metrów poniżej.

Najwyższy szczyt Prowansji (1912 m.n.p.m) był jedną z aren “Wielkiej Pętli” aż szesnastokrotnie. Dziesięć razy ulokowana była z kolei na szczycie meta etapu. Po raz ostatni wyścig miał go odwiedzić w 2016 roku, lecz z powodu huraganowych wiatrów finisz przesunięto awaryjnie niemal 500 metrów niżej – do Chalet Reynard. To właśnie tam będzie też ulokowana meta etapu Tour de La Provence.

Ventoux jest podjazdem trudnym nie tylko ze względu na swoje parametry, ale i warunki atmosferyczne. Finałowe kilometry wspinaczki prowadzą bowiem po kompletnie odkrytym terenie co sprawia, że rywalizację bardzo utrudniają podmuchy wiatru, a latem również lejący się z nieba żar. Wiadomość o ulokowaniu wspinaczki (w wariancie przez Sault, 25,7km, 4,5%) na trasie Tour de La Provence z pewnością jest ekscytująca dla kibiców, ale sami kolarze z pewnością ucieszą się odrobinę mniej.

W lutym temperatura w Prowansji potrafi bowiem spadać w okolice zera stopni Celsjusza. Jeżeli dodać do tego bardzo prawdopodobne, silne podmuchy wiatru nietrudno zrozumieć, że wspinaczka na Ventoux może stać się nie lada wyzwaniem. Będzie też swoistym novum na trasie imprezy w porównaniu do poprzedniej odsłony, kiedy to tak wymagających podjazdów brakowało.

Czy organizatorom uda się obecnością Ventoux przyciągnąć do rywalizacji naprawdę mocnych górali? Jest na to cień szansy. Impreza (w sezonie 2020 zaplanowana na 13-16 lutego) nie koliduje bowiem w kalendarzu z żadnym wyścigiem World Touru. Konkurencją mogą być dla niej odbywające się 16 lutego klasyki: Classica Almeria i Trofeo Laigueglia, choć ich profile raczej nie faworyzują specjalistów od wspinaczek.

Profil podjazdu
Dodaj komentarz

You must be logged in to post a comment Login

Zostaw Komentarz

To Top